preskoči na sadržaj
Informatika

 

 

Informatika je izborni predmet u petim, šestim, sedmim i osmim razredima, a održava u suprotnoj smjeni sa satnicom od 70 sati godišnje, odnosno 2 sata tjedno. Cilj je učenike informatički opismeniti, odnosno osvijestiti ideju da je računalo, prije svega, vrlo koristan alat. 

U sklopu nastave sudjelujemo u raznim školskim projektima.

Pridružite nam se, atmosfera je opuštena, nastava je istraživačka, razmjena znanja je poželjna, najbolje je kada učimo jedni od drugih!




INFOKUP 2024. - školska razina

U petak, 19. siječnja u OŠ Medvedgrad održano je školsko natjecanje iz Informatike.

Na natjecanju su sudjelovali učenici od petog do osmog razreda.

U prilogu su objavljeni rezultati natjecanja po kategorijama.

Na županijsku razinu natjecanja su se plasirali sljedeći učenici:

  • Iman Demirović, 6b
  • Sebastijan Curavić, 6d
  • Eva Jančik, 6a
  • Borna Penezić, 7a
  • David Cindrić, 7a
  • Zita Seleši 8b

Čestitamo svima  koji su se odlučili sudjelovati na natjecanju i testirati svoje znanje!

mentori Josipa Novogradec i Srećko Knežević

Priloženi dokumenti:
skolsko2024natjecatelji.pdf

ŠKOLSKI PROJEKTI

 

       

 

INFOKUP 2023 - županijska razina

  

   

 

17.2. je održano Županijsko natjecanje iz informatike Infokup. Sudjelovali su naši učenici Zita Seleši, 7b razred, u kategoriji Osnove informatike i zauzela izvrsno 7. mjesto. Sebastian Curavić 5d je u kategoriji Digitalne kompetencije zauzeo izvrsno 11. mjesto.

mentor Srećko Knežević

INFOKUP 2023 - školska razina

U petak, 20. siječnja u OŠ Medvedgrad održano je školsko natjecanje iz Informatike.

Na natjecanju su sudjelovali učenici od petog do osmog razreda.

U prilogu su objavljeni rezultati natjecanja po kategorijama.

 

Čestitamo svima  koji su se odlučili sudjelovati na natjecanju i testirati svoje znanje!

mentori Josipa Novogradec i Srećko Knežević

INFOKUP 2022. županijska razina

 

    

 

U petak, 11. veljače 2022. godine održalo se Županijsko natjecanje iz informatike - INFOKUP 2022. 

Natjecanje se odvijalo u Osnovnoj školi Žuti brijeg u Zagrebu.

Natjecanju je pristupilo 7 učenika Osnovne škole Medvedgrad.

Učenici su ostvarili sljedeće rezultate:

Digitalne kompetencije 5 - David Cindirć, 5a - 18. mjesto

Digitalne kompetencije 6 - Zita Seleši, 6b - 2. mjesto

Digitalne kompetencije 6 - Maša Martić, 6b - 12. mjesto

Algoritmi 6 - Dorotea Jesih, 6d - 9. mjesto 

Osnove informatike 7 - Martin Jović Aleixo, 7a - 7. mjesto

Osnove informatike 8 - Val Jagodar, 8a - 5. mjesto

Razvoj softvera 8 - Robert Letica, 8d - 5. mjesto

Čestitke svima na vašim uspjesima!

mentori Srećko Knežević i Josipa Novogradec

 

INFOKUP 2022. školska razina

 

U petak, 4. veljače 2022. godine održalo se školsko natjecanje iz informatike - INFOKUP 2022. 

Natjecanju je pristupilo 22 učenika.

Rezultati natjecanja nalaze se u prilogu.

Čestitke svima na vašim uspjesima! smiley

 
Županijsko natjecanje iz Informatike

 

    

Na Županijskom natjecanje iz informatike, održanom u srijedu 3. veljače 2021. u OŠ "Žuti brijeg" naša
škola je imala četiri natjecatelja.
Svi su pokazali izvrsno znanje i zapažene rezultate.

Link: https://informatika.azoo.hr/natjecanje/dogadjaj/672/rezultati

Najuspješniji je bio Val Jagodar 7.r. koji je u kategoriji Osnove informatike osvojio 2. mjesto i plasman
na Državno Natjecanje.

Anis Prezel i Jakov Ivanjko 8.r. natjecali su se u kategoriji Algoritimi – Logo. Anis je osvojio 5. a Jakov
7. mjesto.

U kategoriji Algoritmi 5.r. natjecala se Dorotea Jesih – 18. mjesto.
Čestitke svima.
Mentor Srećko Knežević.

Školsko natjecanje iz Informatike

ŠKOLSKO NATJECANJE IZ INFORMATIKE 3.2.2021

REZULTATI

POGRAMIRANJE Python

5. razred

1.     Dorotea Jesih            200/200

 

POGRAMIRANJE Logo

7. razred

1.    Matej Buljubašić        60

1.    Borna Jozić             60

1.    Toma Vašarević          60

1.    Val Jagodar             60

8.  razred

1.     Anis Prezel            100/150        

1.    Jakov Ivanjko          100/150

3.     Duje Dodig            80/150

 

DIGITALNE KOMPETENCIJE 

6. razred

  1. Ivan Pongrac            15,17    

 

OSNOVE INFORMATIKE

7.  razred

1.     Val Jagodar            13,05            

8. razred

1.      Petra Kunstić        11,50    

2.      Marko Žaja            10,35

 
Koraci za prijavu na Office 365
INFOKUP 2020.

 

ŽUPANIJSKO NATJECANJE IZ INFORMATIKE – INFOKUP 2020

 

Na Županijskom natjecanju iz informatike, održanom 14.2.2020. sudjelovalo je 5. učenika naše škole

Svi su pokazali izvrsno znanje i zapažene rezultate. Link: Infokup 2020.

Nauspješniji je bio Ivan Pongrac 5.r. u kategoriji Digitalne kompetencje i  ostvareno 2. mjesto.

Rio Jagodar, 8.r. u kategoriji Osnove informatike 3. mjesto i plasman na Državno Natjecanje.

Anis Prezel 7.r. , u kategoriji Algoritmi Logo 7. mjesto.

Natjecali su se još i Emily Frinčić 8.r., Osnove informatike i Tomislav Kostelić 5.r., Algoritmi.

Mentori: Josipa Novogradec i Srećko Knežević.

 

        FOTOGALERIJA

 


NATJECANJE IZ INFORMATIKE -Školska razina: 24. siječnja (petak) 2020.

Neslužbeni rezultati::

Logo

 

6 razed

 

Učenik:

Razred

Bodovi

Mentor

1.

Toma Vašarević

6a

70

Srećko

1.

Matej Buljubašić

6c

70

Srećko

1.

Val Jagodar

6c

70

Srećko

4.

Borna Jozić

6c

20

Srećko

 

 

 

 

 

 

7 razred

 

 

 

 

Učenik:

Razred

Bodovi

Mentor

1.

Anis Prezel 7r

7b

75

Srećko

2.

Jakov Ivanjko, 7r

7a

25

Srećko

3.

Duje Dodig, 7r

7b

10

Srećko

 

Primjena algoritama

 

5 razed

 

Učenik:

Razred

Bodovi

Mentor

1.

Tomislav Kostelić

5b

200

Srećko

 

Digitalne kompetencije

 

5 razed

 

Učenik:

Razred

Bodovi

Mentor

1.

Ivan Pongrac

5d

15,26

Josipa

2.

Julija Stručić

5c

13,30

Josipa

3.

Karlo Memić

5c

11,93

Josipa

4.

Bruno Vidaković

5d

11.33

Josipa

5.

Ivan Đuranec

5d

11,04

Josipa

 

Osnove informatike

 

7 razed

 

Učenik:

Razred

Bodovi

Mentor

1.

Marko Žaja

7c

12,75

Srećko

2.

Petra Kunstić

7c

9,5

Srećko

 

 

 

 

 

 

8 razred

 

 

 

 

Učenik:

Razred

Bodov

Mentor

1.

Emily Frinčić

8a

20,25

Srećko

2.

Rio Jagodar

8a

19

Srećko

3.

Dora Šoprek

8c

14,50

Srećko

4.

Juraj Matuzić

8c

14

Srećko

LogoLiga
Istraživanje

Istraživanje o korištenju Google Classroom viualnih učionica za učenike petih razreda u nastavnoj godini 2019-2020.

Državno natjecanje iz informatike Infokup 2019.

 

 

 

U kategorji Osnove informatike naši učenici Marko Dodig i Lovro Andrićbili su izvrsni i osvojili prvo i drugo mjesto!!!

Fotogalerija

 

Županijsko natjecanje iz Informatike

 

     

 

Županijsko natjecanje iz informatike Infokup 2019, održano je u OŠ Žuti Brijeg 15.02.2019.

Sudjelovalo je šest učenika naše škole.

U kategoriji Osnove informatike,  8. razred:  

Lovro Andrić osvojio je 1. mjesto,  ponovivši isti rezultat iz prošle godine što je jedinstven uspjeh!

Marko Dodig  je osvojio 3. mjesto te se također plasirao na Državno najtecanje koje će se održati u Primoštenu od  19. do 22.03. !

Roko Šimpraga je bio također izvrstan 8. !

U kategoriji Osnove informatike 7. razred  sudjelovala je Mirna Čugura i osvojila izvrsno 6. mjesto!

U kategoriji  programiranje – Algoritmi Logo,  sudjelovala su dvojica  učenika, braća Anis i Aron Prezel.

Anis je u svom drugom sudjelovanju na Županijskom natjecanju bio 13. 

Aronje je  po treći put sudjelovao na Županijskom i osvojio 11. mjesto!

 

Čestitke svima!

 

        FOTOGALERIJA

 
Državno natjecanje iz Informatike

 

    

 

Na Državnom natjecanju iz informatike - Infokup 2018, održanom od 13.-17. Ožujka 2018 nastupio je i naš učenik Lovro Andrić, 7A. Natjecao se u kategoriji „Osnove informatike“. Pokazao je izvrsno znanje i u vrlo izjednačenoj konkurenciji osvojo 10. mjesto. U ovoj kategoriji se natječu zajedno učenici sedmih i osmih razreda te je Lovro najbolji „sedmaš“ !

Logo liga 2018

 

Učenici informatičke grupe – „programeri“ i ove godine sudjelovali su najtjecanju „Logo liga“.

Logo liga je natjecanje u programiranju koje provodi Hrvatski informatičarski savez HSIN.

Natjecanje se provodi u 6. kola, u svkom kolu rješava se 8. zadataka različite težine. Na natjecanju sudjeluju učenici osnovnih škola, u pravilu od 5.-8. zazreda.

Rezultati se iskazuju ekipno i pojedinačno.

Naši učenici su nastupili u 5. Kola. Najbolje retultate postigli su oni naiskusniji: Aron Prezel i Jakov Stanić, učenici 7.b. razreda. Ove godine nismo imali nijednog „osmaša“.

Ekipno smo zauzeli 17. mjesto (od 45 sudionika) s 3857 bodova

Tablica s rezultatima:

 

Kod rezultata treba rećI da nismi nastpili u svi kolima, te da svi učenici nisu nastupali u svim kolima tako da bi vjerovatno bio i 15-20% bolji. Detalniji rezultati vidljivi su na stranicama LogoLige .

Srećko Knežević, prof.

INFOKUP 2018 - županijska razina

 

 

Na Županijskom natjecanju iz informatike „Infokup“  održanom 9.2.2018.  Nastupilo je 6. naših učenih

Najveći uspjeh  ostvario je Lovro Andrić 1. mjesto  u kategoriji „Osnove informatike“ !

I plasirao se na Državno natjecanje.

Izvrsno znanje i  odlične rezultate  imali su i ostali naši učenici

Anis Prezel, u kategoriji Logo – 5 razredi  - 10 mjesto

Korina Čovčić u kategoriji Logo – 6 razredi  - 22 mjesto

U kategoriji „Osnove informatike“  još i Marko Dodig 10.,  Roko Šimpraga 21. i Nika Sedmak 30. mjesto.

Svima velike čestitke!

Priloženi dokumenti:
LovroPriznanje1.pdf

INFOKUP 2018. - Školska razina

 

 

18. siječnja 2018. provedena je školska razina Infokupa. Pod mentorstvom profesora Srećka Kneževića učenici petih, šestih i sedmih razreda natjecali su se u kategoriji Logo i Osnove informatike.

Pokazali su izvrsno znanje te su postigli visoke rezultate. Nastavili su se marljivo pripremati za sljedeću stepenicu - županijska razina natjecanja!

 


 

KATEGORIJA LOGO

Peti razred:

Mjesto         Ime i prezime        Razred          Bodovi          Mjesto Zagreb

1.                    Anis Prezel               5c                   150                1.

Šesti razred

Mjesto         Ime i prezime        Razred          Bodovi          Mjesto Zagreb

1.                    Korina Čovčić          6b                   125                21.

2.                    Filip Đuranec           6b                   80                   36.

3.                    Mislav Milić              6a                   72,5               37.

4.                    Rio Jagodar             6c                   60                  45.

Sedmi razred

Mjesto         Ime i prezime        Razred          Bodovi          Mjesto Zagreb

1.                    Aron Prezel             7b                   70                   16.

1.                    Jakov Stanić            7b                   70                   16.

 


 

KATEGORIJA OSNOVE INFORMATIKE

Ukupan broj bodova 34

 

Mjesto         Ime i prezime        Razred          Bodovi          Mjesto  Zagreb

1.                    Lovro Andrić           7a                   29                    3.

2.                    Marko Dodig           7b                   27                    7.       

3.                    Roko Šimpraga       7b                  25                   12.

4.                    Nika Sedmak          7a                   24                   15.

5.                    Danica Đidara         7c                   18                   63.

6.                    Nika Hlača              7b                  10,5                 147.

Na Županijsko natjecanje plasirali su se:  Anis, Korina, Lovro, Marko, Roko i Nika Sedmak. Čestitamo!

INFOKUP

Županijsko natjecanje održava se 9. veljače 2018. u OŠ Žuti Brijeg.

Međunarodno natjecanje Dabar 2017.

 

 

Međunarodno natjecanje iz informatike i računalnog razmišljanja održano je u tjednu od 13. do 17.11. na CARNet-ovom sustavu Loomen. Organizator natjecanja za Hrvatsku je udruga Suradnici u učenju, uz podršku Hrvatskog saveza informatičara, Visokog učilišta Algebra i CARNet-a. Pokrovitelj natjecanja je Ministarstvo znanosti i obrazovanja.

Dabar je osmišljen kako bi se djeci širom svijeta omogućio jednostavno sudjelovanje kroz online natjecanje, koje se sastoji od niza izazovnih zadataka osmišljenih od strane stručnjaka iz pedesetak zemalja. Sudjelovanjem učenici upoznaju računalo kao izvor zanimljivih logičkih zadataka koji informatiku čine uzbudljivom.

 

 

Učenici osmih razreda Osnovne škole Medvedgrad, pod mentorstvom prof. Josipe Križanac, natjecali su se u kategoriji MegaDabar (7. i 8. razredi). Od 4298 prijavljenih natjecatelja s našeg područja, izniman rezultat ostvarili su učenici:

Juraj Čižić (12. mjesto) i Jakša Zaratustra Mihaljević (17. mjesto)Čestitamo!

 

 

Micro:bit u našoj školi

 

 

    

 

Osnovna škola Medvedgrad se pridružila Micro:bit STEM revoluciji te je započela s radionicama micro:bit kodiranja na nastavi matematike i informatike.

 

 

U školskoj godini 2017.-2018. ponudili smo našim četvrtašima naučiti jednostavne kodove na micro:biotovima. Naši najmlađi informatičari su iznimno motivirano i uzbuđeno započeli svoje prve programerske korake!

INFORKUP 2017 - školska razina natjecanja

 

Međunarodni sat kodiranja u našoj školi!

 

  

 

Od 5. do 11. prosinca deseci milijuna učenika u 180 zemalja obilježavaju tjedan učenja infomatike - satom kodiranja Cilj sata kodiranja je učenjem kroz igru zainteresirati učenike za računalno programiranje i demistifikaciju kodiranjaUčenici naše škole su sa posebnom radošću sudjelovali u ovome međunarodnome događaju. Učili su programiranje pomoću igrice Lightbot.

Najbolji učenici su nagrađeni Code.org diplomama.

 

 

 

10 koraka protiv govora mržnje na internetu
Sigurnih PET za sigurniji NET

Na web-stranici

 

 

http://www.petzanet.hr/

saznajte više o projektu Sigurnost djece na internetu - Sigurnih PET za sigurniji internet.

 

 

 

U prilogu možete preuzeti korisnu prezentaciju o načinima zaštite na internetu i društvenim mrežama.

Iz školske prakse

Razvijanje računalnog razmišljanja i programiranja s prvašićima

Uvođenje nastavne domene Računalno razmišljanje i programiranje u osnovne škole putem kurikuluma Ministarstva obrazovanja i sporta predstavlja važan korak prema oblikovanju budućnosti obrazovanja. Kroz ovu inicijativu, učenici stječu vještine i kompetencije koje će im biti od neprocjenjive koristi u budućnosti, neovisno o tome koju karijeru odaberu. Razumijevanje računalnog razmišljanja i programiranja omogućuje im da budu aktivni sudionici digitalnog društva, da budu kritičari, rješavatelji problema i inovatori.

 

Nastavna domena Računalno razmišljanje i programiranje za prvi razred osnovne škole pruža učenicima temelje za razvoj logičkog razmišljanja i rješavanje jednostavnih logičkih zadataka te da razviju vještine analize, praćenja koraka rješavanja problema te prikazivanja i vrednovanja rješenja. Kroz aktivnosti i igre učenike se potiče na propitivanje problema i traženje ideja, čime se razvija njihova znatiželja i ustrajnost. Nastavni kurikulum za Informatiku u osnovnoj školi pruža okvir koji podržava učitelje u vođenju učenika kroz ove aktivnosti. Uz jasno definirane ciljeve, ogledne aktivnosti i smjernice za ocjenjivanje, učitelji mogu prilagoditi lekcije potrebama svojih učenika i razini razumijevanja.

Razumijevanje računalnog razmišljanja i programiranja omogućuje im da budu aktivni sudionici digitalnog društva, da budu kritičari, rješavatelji problema i inovatori. Izvor slike: Pexels.


U prvoj godini učenja nastavnog predmeta Informatika u ovoj domeni, učenik prepoznaje jednostavan logički zadatak i smišlja mogućnosti za njegovo rješavanje. Uz pomoć učitelja rješava logičke zadatke i postavlja pitanja o načinima kako doći do rješenja. Učenik također ohrabruje sebe i potiče druge da ustraju u pronalaženju rješenja, razvijajući važnu karakteristiku rješavanja problema. Nakon prve godine učenja, učenik prepoznaje jednostavne zadatke iz svakodnevnog života i analizira različite načine njihova rješavanja. Uz pomoć nastavnika učenik opisuje korake potrebne za rješavanje zadatka i pokazuje ih slikom riječi. Daljnjim napredovanjem učenik postaje sposoban samostalno izvršiti slijed koraka potrebnih za rješavanje zadatka te analizirati i vrednovati rješenje uz pomoć učitelja.

Za postizanje obrazovnih rezultata u ovom području preporuča se korištenje različitih aktivnosti i igara. Slagalice, igre pamćenja, labirinti, zagonetke, logički i kreativni zadaci, mozgalice i zagonetke, kao i zadaci inspirirani natjecanjem Dabar, biti korisni alati za poticanje logičkog razmišljanja učenika, kreativnost i intelektualno zadovoljstvo. Primjeri poput slaganja sendviča, pripremanja za školu, jutarnje i večernje higijene, prelaska ceste i puta od kuće do škole mogu biti korisni za razvijanje analitičkih vještina, divergentnog mišljenja te različitih načina pristupa rješavanju problema. Te se aktivnosti mogu povezati s drugim predmetima kao što su hrvatski jezik, matematika te priroda i društvo. Na primjer, učenici mogu sastavljati riječi od zadanih slova ili sastavljati rečenice od zadanih riječi hrvatskog jezika. U matematici se mogu koristiti nizovi brojeva, geometrijski likovi, tangrami, komutativnost i asocijativnost u plusu, povezujućem zbrajanju i oduzimanju te jednostavnom Sudokuu. U području prirode i društva, učenici mogu istraživati teme poput prometa i snalaženja u prostoru.

Važno je naglasiti da ove aktivnosti ne samo da razvijaju logičko razmišljanje, nego i potiču učenike na timski rad, kritičko razmišljanje i samostalno istraživanje. Osim toga, učenike se potiče da osmišljavaju svoje logičke zagonetke, što razvija njihovu kreativnost i sposobnost izražavanja ideja. Učenici se potiču da samostalno istražuju probleme i pronalaze rješenja te koriste načine da dođu do rješenja. Osim toga, važno je poticati ustrajnost i razvijati osjećaj sigurnosti kod učenika prilikom analize problema i osmišljavanja rješenja. Razvijanje točnosti i jednostavnosti u opisivanju postupaka rješavanja problema igra važnu ulogu u polju podučavanja računalnog razmišljanja u programiranju. Osim digitalnih alata, preporuča se korištenje hardverskih rješenja za programiranje vizualizacije, poput robota drugih sličnih uređaja. Učenicima pružaju dodatnu priliku da iskuse i uvježbaju proces programiranja, što za prvake može biti iznimno motivirajuće i zanimljivo. Važno je da učenici imaju dovoljno za raspravu o različitim načinima analize problema i osmišljavanja rješenja te za usporedbu različitih pristupa. Potrebno je poticati argumentaciju i uvažavanje drugih rješenja, što doprinosi razvoju mišljenja i timskog rada.

Preporuča se korištenje hardverskih rješenja za programiranje vizualizacije, poput robota drugih sličnih uređaja. Izvor slike: Pexels.

Nastavna domena Računalno razmišljanje i programiranje također potiče razvoj ključnih kompetencija 21. stoljeća. Digitalno pismeni učenici moći će se nositi s uspjehom s tehnološkim promjenama i izazovima digitalnog doba. Osim toga, ovo područje potiče kreativnost, inovativnost i poduzetništvo, što je od vitalne važnosti za budućnost koja će oblikovati svijet oko sebe. Napredak u računalnom razmišljanju također ima društveni i ekonomski učinak. Sve veći broj poslova zahtijeva digitalne vještine, a studenti koji su obučeni u ovom području imaju bolje mogućnosti zapošljavanja i napredovanja u karijeri. Također, razvijanje računalnog razmišljanja potiče učenike da budu inovativni i rješavaju probleme na kreativan način, što može imati pozitivan utjecaj na njihovu buduću produktivnost i uspjeh.

 

Josipa Novogradec, učiteljica informatike


 
Izvori:

2. Digital citizenship education handbook - Being Child in the Age of Technology

 


Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Josipa Novogradec   datum: 13. 6. 2023.

 
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji


 


 

 



 


 


 


 

 


 

 


 

 


 





preskoči na navigaciju