published by Vedrana Kurjan Manestar
Want to create a visual like this?
Get Started© 2020 Piktochart. All Rights Reserved. Malaysia Incorporated Company.
POŠTOVANI
RODITELJI
Roditelj treba:
Vrednovanje i ocjenjivanje
u prvom planu treba biti dobrobit samih učenika koje kvalitetnim povratnim informacijama treba poticati na učenje, pritom je ocjenjivanje u drugom planu.
roditelji trebaju uočiti da se vrednovanje ne oslanja, kao do sada, na poznavanje sadržaja kao glavni pokazatelj znanja, već da treba obratiti pažnju i na druge elemente (samostalnost, kreativnost, mogućnost korištenja naučenog, timski rad...) .
Metode vrednovanja vrednovanja
Inovativne metode vrednovanja uključuju izradu projekata, plakata, rješavanje problema, izradu e-portfolija, istraživačke radove, praktične radove, projekte, ali za sve njih potrebna je potpora učitelja i vršnjačka potpora kao i postupnost izrade uz povratne informacije učeniku na različitim stupnjevima izrade.
Konkretno, u svim predmetima može se vrednovati aktivnost učenika preko diskusija i domaćih zadaća i tome pridodati barem jedna ocjena. Nadalje, u svakom predmetu moguće je napraviti i jedan složeniji zadatak u obliku plakata, prezentacije, projekta, istraživačkog rada, kritičkog prikaza ili problemskog zadatka i takav se rad može vrednovati rubrikomili nekim drugim načinom koji jasno prikazuje elemente i kriterije vrednovanja
3
OSNOVNA ŠKOLA MEDVEDGRAD
osigurati i postaviti djetetu pravila škole u kući i odrediti vrijeme za učenje
poticati dijete da samostalno odrađuje sve zadatke i ohrabriti ga da se za sve nejasnoće obrati učitelju.
odgovornost je roditelja pomagati djetetu – ali ne i raditi umjesto njega.
roditelji su ti koji moraju odgajati svoju djecu da ne prepisuju i da cijene rad, kako svoj, tako i tuđi.
pratiti u e-dnevniku formativno i sumativno vrednovanje i u suradnji s učiteljima, nastavnicima i stručnim suradnicima, pomagati mu u osmišljavanju što boljih pristupa učenju i načina učenja, odnosno pomagati mu da uči kako učiti
Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavilo je 3. travnja 2020.
Preporuku za vrednovanje i ocjenjivanje nastave na daljinu
Kako ste i do sada s nama kvalitetno surađivali, nadamo se podršci i u ovom, za sve osjetljivom segmentu.
Obzirom na izvanrednu situaciju, roditelji u ovom trenutku više nego ikad trebaju biti uključeni u rad škole, ali i u osiguravanje kruga povjerenja za učenje.
Svima nam je na prvom mjestu dobrobit samih učenika koje kvalitetnim povratnim informacijama treba poticati na učenje, pritom je ocjenjivanje u drugom planu. S obzirom na to da smo se svi našli u potpuno novoj situaciji i vrsti nastave, važno je da svi - učitelji, učenici i roditelji, imaju razumijevanja jedni za druge.
1
2
Dakle, barem dvije ocjene do kraja nastavne godine mogu dobiti svi učenici
POVJERENE
I
SURADNJA
Bringing work into bed can mess with your sleep and hurt productivity. Keep your mind off sleep by taking your work out of the bedroom and into a separate, organized workspace.
Set ground rules with people in your space
If you have family members who are home while you are still working, give them clear rules about what they can and cannot do during your work hours.
4
Before I begin work I always write down all tasks I need to do that day. It helps me stay focused.
GOSIA KIESZKOWSKA
Content Marketer
Have a to-do list
Before you begin your work, write down all the tasks you need to do for the day. This helps you stay organized and focused on what needs to be accomplished.
Usmeno ispitivanje
Za predmete u školama koji se izvode s tjednom satnicom od četiri sata tjedno (Hrvatski jezik i Matematika) usmeno ispitivanje poželjno je provesti jedanput do kraja školske godine, a posebno ukoliko nastavnik ili učenik imaju dvojbu oko zaključne ocjene, odnosno ukoliko nema dovoljno elemenata za zaključivanje ocjene.
Za predmete s tjednom satnicom od tri sata tjedno usmeno ispitivanje preporuča se provesti ukoliko se učenika ocjenjuje ocjenom odličan i nema dovoljno elemenata za zaključivanje ocjene
Za razrednu nastavu dovoljno je pratiti aktivnost učenika - jesu li sve zadaće i vježbe izrađene te dati učenicima da naprave neki od kompleksnijih zadataka koji služi sintezi znanja, a poticajni su za učenje (izrada plakata, umnih mapa, crteža, sastavaka, kvizova
Priredila:
pedagoginja
Vedrana
Kurjan
Manestar